אוטומציית בית חכם

עמוד הבית פורומים פורום בית חכם אוטומציית בית חכם

  • הנושא הזה ריק.
מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
  • תגובות
  • #44195
    אוטומציית בית חכם

    בית חכם 

    עם ההתקדמות הטכנולוגית, הפכו מערכות הבית החכם ממותרות וסגנון חיים מפואר, לחלק מאורח החיים החדש שלנו. המערכות השונות נותנות מענה לתחומים רבים בחיי היום יום ומקנות שקט נפשי ושליטה מלאה על הנעשה בבית. בית חכם מחבר בין מכשירי החשמל, התאורה, התריסים, מערכות אבטחת הבית ומכשירים נוספים לרשת, על מנת שתוכלו לשלוט בכל אחד ממעגלי החשמל או המכשירים, ביחד ולחוד (הכוונה לתרחישים בהם לחיצה אחת על כפתור מבצעת מספר פעולות כמו הדלקה כללית, כיבוי כללי וכ"ו) מכל מקום בעולם.
    מערכות בית חכם יודעות גם להחזיר פידבק ( האם התאורה דולקת, מהי צריכת האנרגיה בכל מכשיר, דלת כניסה נפתחה, או זיהוי תנועה ליד שער הכניסה). 

    מערכת בית חכם שלמה מורכבת גם מסנסורים המפוזרים ברחבי הבית והגינה, ומערכות אוטומציה כמו מנעולי דלתות חכמים, מצלמות אבטחה. היכולת לתכנת אוטומציה של בית חכם היא זו המקנה שקט נפשי לבעלי הבית, ודואגת לאבטחת הבית הנוחות והיעילות.

    אוטומציית בית חכם היא חלק חיוני במערכת ומאפשרת יצירת רצף פעולות לוגיות במקרה של "אירוע", אם מישהו מסתובב ליד שער הכניסה לבית מופעל רצף פעולות לוגי, כמו, שליחת התראה לבעל הבית, הפעלת תאורה ברחבי הבית, מערכת הסאונד מתחילה לפעול והמצלמות מעבירות בזמן אמת את הסרטון לבעל הבית. ״אירוע״ יכול להיות מופעל על פי החלטתכם והחיישנים המותקנים בבית, אור השמש, מד לחות, מד טמפרטורה, חיישני תנועה, או שעון צומת לבעלי אורח חיים דתי.


     

    מערכות בית חכם או המכשירים החכמים, מגיעים היום עם אפשרויות התממשקות לעוזרות הקוליות כמו אמאזון אלקסה, גוגל הום או סירי על מנת לאפשר לכם לשלוט במערכות גם בצורה קולית וטבעית יותר. החיבור של מערכות הבית החכם לעוזרות הקוליות מקלות על תפעול הבית עבור אנשים עם מוגבלויות, קשישים או ילדים.

    יתרונות בית חכם:

    חיסכון באנרגיה: זהו אחד היתרונות העיקריים של מערכת האוטומציה הביתית שלכם. פעילויות כמו עמעום אורות בסלון בזמן צפייה בסרט, כיבוי האורות כאשר חיישן התנועה אינו מזהה פעילות כלשהי במשך זמן מה, קביעת אירועים ולוחות זמנים להפעלת / כיבוי האורות על בסיס היום / לילה, ובקרה תמידית של טמפרטורת הבית.
    בנוסף, היכולת לנטר את צריכת האנרגיה של המכשירים השונים מאפשרת לכם ללמוד אילו מכשירים צורכים יותר אנרגיה ומתי, דבר שיעזור לכם לזהות תקלה בהקדם.

     

    נוחות ושליטה: במקום לחזור לבית חשוך, להדליק את האור, להתיישב על הספה, לקום מהספה כדי לחפש את השלט של הטלוויזיה, להתיישב שוב רק כדי לקום שוב כדי לפתוח את החלון שיכנס קצת אויר, או כדי להדליק את מכונת הקפה/קומקום. דמיינו שאתם חוזרים הביתה בערב אחרי יום מעייף במשרד וברגע שאתם פותחים את דלת הבית, האורות נדלקים, הטלוויזיה נדלקת, הטמפרטורה בבית פשוט נכונה והחלונות נפתחים בשביל להכניס קצת אוויר.  

    בטיחות וביטחון: עם מספר חיישנים חכמים כמו חיישני דליפת מים, חיישני גילוי גז, תוכלו לקבל התראות / אסאמאס/ אימיילים מיידיים כאשר דבר כלשהו אינו כשורה על מנת שתנקטו מיד בפעולה לפני שהמצב יחמיר.

    במידה ויש לכם בעלי חיים, ילדים קטנים או שאתם דואגים להוריכם המבוגרים ומעוניינים לוודא שהכל תקין בבית, תוכלו בקלות לעקוב ולנטר אחר מצבם, גם אם אתם לא נמצאים ליד.

    התקנת בית חכם

    היום ישנן אלפי מערכות שונות של בית חכם אשר ניתנות להתקנה בצורה עצמית (DIY) בו אתם רוכשים מודולים אשר נכנסים מאחורי המפסק/שקע מחברים אותו לקו האפס ולחשמל של הצרכן (נורה, תריס), מוסיפים סנסורים ומחברים אליהם איזשהו האב (HUB) או מח אשר מקבל פקודות ( לחיצה על מפסק, טריגר קבוע מראש, או הפעלה של סנסור ) ובעקבות אותה פקודה הוא מפעיל את רצף הפעולות אשר קבעתם.
    לרוב רוכשים גם מפסקי זכוכית עם מספר הפעלות כדי להתפעל בצורה נוחה יותר את המודול. אך שיטה זאת אינה מתאימה ונכונה לכולם.

    מערכות "עשה זאת בעצמך" לבית חכם מתאימה בעיקר לדירות קיימות בהן אין מספר רב של מעגלים חשמליים שיש צורך לשלוט עליהן. כמו כן, המערכות הללו מתאימות למי שמבין בנושא הטכני ונהנה לתכנת את הבית תוך בדיקה ברחבי הרשת של איך עושים כל דבר.
    במידה ובחרתם בפתרון הזה, חשוב מאד לשים דגש על נושא הבטיחות בחשמל של המודול (VDE).
    לנושא אבטחת המידע, ושמירת הדאטא (לא תרצו לתכנת כל פעם מחדש את רצף הפעולות במידה והמודול הפסיק לעבוד).

    לפרויקטים גדולים או מורכבים עדיף ורצוי לפנות לחברת אינטגרציה אשר מסוגלת לספק לכם פתרון שלם לבית חכם באינטגרציה מלאה, ואשר נותנת שירות לכל תקלה. 


    https://www.digitally.co.il/

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
כתיבת תגובה בתור אורח באתר. כניסה לחשבון שלי
פרסום תגובה
הפרטים שלך