enter-article אזעקות לבית - איך הן עובדות? - הבית
אזעקות » מאמרים וחדשות » אזעקות לבית - איך הן עובדות?

אזעקות לבית - איך הן עובדות?

אזעקות לבית הפכו לא רק למוצר נפוץ, אלא במקרים מסויימים (שנפרט בהמשך) לכורח המציאות. עם זאת, קיימות אלפי מערכות אזעקות לבית שונות, כל אחת מתאימה לתנאי שטח ותקציב שונים. להלן פירטנו כמה נקודות חשובות שצריך לזכור לפני שבוחרים אזעקות לבית.

למה בכלל להשקיע בקניית אזעקות לבית?

הטיפול בפשעי רכוש, קרי פריצות וגניבות, לאחר מעשה, הוא תמיד פחות יעיל. בדרך כלל כל שהמשטרה מצליחה לעשות הוא לשלוח ניידת זיהוי פלילי ולאסוף כמה טביעות אצבעות או עדויות. גם במקרים הנדירים שהעבריינים נתפסים, ואפילו במקרים הנדירים עוד יותר שהעבריינים מורשעים, כמעט בטוח שלא תקבלו את מלא הגניבה בחזרה.

אזעקות לבית לעומת זאת מטפלות בבעיה בעודה בהתהוותה, ואפילו קודם לכן: מחקרים סטטיסטיים מוכיחים כי בתים בהם הותקנו מערכות אזעקה, לא רק שסבלו פחות מפריצות וגניבות, אלא היו חשופים לפחות ניסיונות גניבה ופריצה. במילים אחרות, אזעקות לבית הם לא רק כלי טיפול אלא גם אמצעי מניעה.

איך פועלות אזעקות לבית?

הרעיון הבסיסי מאחורי כמעט כל מערכות האזעקה לבית דומה מאוד לאופן פעילותו של כל מחשב, או להבדיל המוח האנושי. המערכת מורכבת משלושה מרכיבים עיקריים: קלט, עיבוד ופלט.

אזעקות לבית- קלטאזעקות

בקטגוריה זו נמצא מגוון רחב מאוד של אמצעים לזיהוי פריצה, גניבה, וכניסה לא מורשית. בתחום של אזעקות לבית, החיישן הנפוץ ביותר היה ונשאר חיישן התנועה. קיימים מגוון חיישני תנועה עם עקרונות פעולה שונים ומשונים, שקצרה היריעה מלתארם כולם. חיישן תנועה טוב למטרות ביתיות יכול לעלות בין 500 ל4000 שקלים.

חיישן נפוץ נוסף הוא חיישן מגע. מדובר למעשה במערכת הפשוטה ביותר: בדלת, בחלונות ובאזורים "מועדים" אחרים מועברים מגעים דקיקים ודרכם מועבר זרם. כל פעם שהחלון או הדלת יפתחו או יפרצו החיישן ירגיש זאת על ידי עצירת הזרם. המגעים כה דקיקים בדרך כלל עד כי ניתן להעבירם גם בחלונות זכוכית כמעט ללא פגיעה אסטטית.

תימחור אמצעי זיהוי זה מסובך מעט יותר: המגעים כשלעצמם לא עולים כלום (כמעט), מנגנון הזיהוי זול יחסית (20-100 ש"ח), ואילו ההתקנה היא שתגבה את רוב המחיר (תלוי בקושי ההתקנה, בין 200 ל5000 שקלים).

שני אמצעי החישה שהוזכרו לעיל הם הנפוצים ביותר כאשר מדובר על אזעקות לבית, ובדרך כלל יספיקו לרוב המטרות. עם זאת, במקרים בהם יש צורך, קיימים אמצעי התרעה אחרים, כמו מצלמות במעגל סגור, חיישני מגע וטמפרטורה ועוד.

אזעקות לבית- עיבוד

העיבוד של כל הקלט נעשה בדרך כלל על ידי שבב מרכזי או כמה מערכות חישוב. המחיר של המערכות הללו בדרך כלל לא גבוהה מאוד, 100-1000 שקלים, אבל מדובר ברכיב חשוב ביותר. מלבד החשיבות של מערכת הבקרה לתפקוד האזעקה התקין, כיוונון נכון של מערכת הבקרה והעיבוד יאפשרו רגישות מקסימלית (כלומר שכל מקרה פריצה יזוהה) אך לא מוגזמת (כך שחתול תועה לא יפעיל אותה סתם כך).

אזעקות לבית- פלט

במקרה הלא רצוי של פריצה, ובתקווה כי זו נקלטה על ידי מערכת החיישנים ועובדה כיאות, צריכה להווצר איזושהי תגובה. בדרך כלל במקרה של אזעקות לבית מדובר בשילוב של הודעה למשטרה (על ידי שליחת SMSאו קו תקשורת ישיר) והתרעה קולית רמה. שילוב מסורתי שכזה יעלה כ1000 שקלים.

עוד באותו נושא

מיגון חלונות נגד פריצה - המדריך המלא

מיגון חלונות נגד פריצה - המדריך המלא

חלונות הם לא רק אלמנטים אסתטיים של בית; הם ממלאים תפקיד מכריע באספקת תחושת ביטחון  כללי במרחבי המחיה שלנו. הבטחת אבטחת החלונות שלנו היא...

בית חכם מציג  – לעקוב אחר הבית מכל מקום

בית חכם מציג – לעקוב אחר הבית מכל מקום

מערכות בית חכם משדרגות פלאים את בטיחות ונוחות הבית גם כאשר אנו בתוך הבית וגם כאשר אנו מחוצה לו לפני כ-30-20 שנים, מי היה מאמין שניתן יהיה לשלוט...

אפליקציות לבית חכם – מאבטחים במאה ה-21

אפליקציות לבית חכם – מאבטחים במאה ה-21

כשאנחנו רוצים לחוש ביטחון אנחנו מתקינים מצלמות ביטחון במקומות שונים בבית או בעסק. כיום, אפשר לראות את המצלמות מכל מקום ובכל זמן... בטלפון הנייד   התקנת...

אזעקות אלחוטיות – מיטב דגמי האזעקות האלחוטיות

אזעקות אלחוטיות – מיטב דגמי האזעקות האלחוטיות

מערכות אזעקה אלחוטיות אינן דורשות הכנה מוקדמת להתקנתן והטכנולוגיה שלהן מתקדמת ואמינה יותר בזיהוי כניסה לא חוקית לבית מאזעקות קוויותישראל...

קוראים לכם מלמטה – על אינטרקום ובית חכם

קוראים לכם מלמטה – על אינטרקום ובית חכם

כולנו טובים, כולנו חכמים, אמרו לנו לא פעם. ועדיין, לפעמים הבית שלנו מעט חכם מאיתנו, וטוב שכך. עם ההמצאות הרבות בתחום האבטחה האלקטרונית, אין מקום...

string(20) "categoryאזעקות"